From the blog

Tip 3: Een duidelijk doel helpt bij het inleven!

Zonder duidelijk doel is het onmogelijk om jezelf goed in je klant te kunnen verplaatsen. Daarom stel ik dit als derde tip. Hieronder vertel ik meer waarom.

Zonder goed doel kun je niet inspelen op de klant!

Als je geen goed doel voor ogen hebt is het heel lastig om goed in te spelen op het inlevingsvermogen van de klant. Dit heb ik zelf ook ervaren. Heel simpel voorbeeld: ik wou zelf al heel lang een blog gaan maken op mijn website voor mirweb. Ik had alleen geen goed doel gesteld. De ene keer schreef ik over zoekresultaten en wat dat inhield, de andere keer schreef ik over Mirweb. Maar wat was nu het doel van die artikelen? Juist er was geen doel. Nu heb ik als doel gesteld dat ik de bezoekers van mijn website (jullie dus) meer bij Mirweb wil betrekken. Door dit doel voor mezelf te stellen schrijf ik gerichter en kom ik meer tot mijn kern.

Kruip in de huid van je klant!

Toen ik eenmaal het doel voor mijzelf had gesteld kon ik verder met mijn online marketing campagne. Ik wil meer volgers en meer bezoekers, daarom heb ik voor mijzelf dat doel opgesteld. Nu was het voor mij taak om te kijken naar de volgende stap. Waar moet ik nu over schrijven? Wat spreekt de klanten aan? Allemaal vragen die bij mij naar boven kwamen. Ik kon daar maar een antwoord opgeven. ” Kruip in de huid van je klant!” Alleen dan weet je echt wat een klant wil en wat interessant is om over te schrijven.

Hoe kruip je in de huid van de klant?

Ja bovenstaande citaat is natuurlijk heel makkelijk gezegd. Nu rijst de vraag boven: “Hoe doe je dat? “

  1. Doe marktonderzoek
  2. Analyseer al je berichten
  3. Kijk naar wat de klant wilt
  4. Bedenkt wat je zelf zou willen lezen
  5. Stel vragen en vraag om feedback
  6. Kijk naar wat de concurrent doet

Met deze kleine handelingen kun je al veel bereiken en meer volgers krijgen. Er zijn nog veel meer truucjes om online in te spelen op je klanten en in hun huid te kruipen, maar hier moet je al veel mee kunnen.