From the blog

Tip 6: Maak een gerichte campagne!

Met een gerichte marketing campagne bereik je jouw doel eerder. Dit is de kunst van online marketing. Hieronder beschrijven we kort hoe je een gerichte campagne opstelt.

Hoe stel je een gerichte campagne op?

Allereerst moet je een doel voor jezelf stellen. Indien je het doel voor ogen hebt ga jij jezelf in je klanten verplaatsen. Stel jezelf dan de volgende vragen?

  • Wat verwacht ik van mijn klanten?
  • Wat verwachten mijn klanten van mij?
  • Wat voor informatie wil ik ze geven?
  • Wat voor informatie verwachten ze?
  • Wat willen klanten leren?
  • Hoe wil ik je klanten informatie geven?
  • Wat wil ik ze vertellen?
  • Welk social media kanaal zet ik in?
  • Hoe zet ik dat sociaal media kanaal in?
  • Wat voor content ga ik gebruiken?

Dit zijn allemaal hele simpele vragen die jou kunnen helpen om een gerichte campagne op te stellen. Indien je deze vragen allemaal beantwoord hebt voor jezelf ga je als volgt te werk:

  • Stel een duidelijk SMART doel (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdsgebonden).
  • Maak een planning.
  • Stel een content plan op, zet daar precies in wat, wanneer en hoe je het wilt overbrengen.
  • Analyseer alles tussendoor na.

Met deze bovenstaande tips zul je een heel eind komen. Jouw online marketing campagne zal dan veel overzichtelijker zijn. Uiteindelijk zul je jouw doel makkelijker bereiken. Indien je hulp wilt kun je altijd mij van Mirweb inschakelen. Samen met jou kijk ik naar de beste manier om aandacht voor jouw bedrijf te krijgen.