Stappenplan om zoekwoord te vinden

Zoekmachine optimalisatie is belangrijk. Op deze manier zorg jij ervoor dat je de juiste zoekwoorden kiest en zo meer bezoekers naar je website genereert. In dit vijf stappenplan leggen wij je uit hoe je dit doet.

Stap 1: Stel een doel.

Voordat je begint met het zoeken naar zoekwoorden is het belangrijk dat je een doel voor ogen hebt. Heb je geen doel? Dan zul je waarschijnlijk lukraak van alles gaan zoeken en kom je uiteindelijk niet tot jouw doel.

Stap 2: Ken je klant!

Je kunt natuurlijk wel een doel hebben en dan zoekwoorden gaan zoeken, maar als jij je klant niet kent heeft het niet zoveel zin. Verdiep jezelf in je klant, bedenk wat je klant wilt, speel daarop in. Ga op onderzoek uit, kijk naar de concurrent, zoek in een zoekwoorden tool waar je klant op zoekt. Kijk naar wat de klant interessant vindt om te weten.

Stap 3: Zoek het juiste zoekwoord!

Je hebt nu een doel en kennis over je klant. Nu is het belangrijk om de juiste zoekwoorden te gaan zoeken. Hiervoor kun je zoekwoorden tools gebruiken. Ik zelf gebruik altijd Ubersuggest. Je kunt ook Google gebruiken. Het is maar net wat jij fijn vindt. Je weet wat je klant wilt en interessant vindt. Daar typ je zoekwoorden voor in. Ik weet dat mijn klanten informatie over content willen. Ik typ in content, vaak krijg ik allerlei suggesties en zoek ik op nog meer zoekwoorden. Combineer de zoekwoorden en ga daarna aan de slag met de content.

Stap 4: Creëer content!

Nu je de zoekwoorden hebt kun je content gaan creëren. Dit kun je doen door: artikels te schrijven, video’s te maken of afbeeldingen te creëren. Ik heb voor dit artikel het woord zoekwoord gevonden, de bijbehorende zoekwoorden zijn: content, stappen, informatie, klanten, genereren, zoekwoorden, doel. Daarom heen heb ik dit artikel geschreven en een afbeelding gemaakt.

Stap 5: Plaats je content!

Nu je jouw content hebt ontwikkeld kun je het gaan plaatsen. Let op dat je: hashtags toevoegt, de zoekwoorden plaats (niet overdreven veel), zoekwoorden in je titel plaatst, je afbeelding van zoekwoorden voorziet, de meta description schrijft, alt-tekst toevoegt en de juiste omschrijving.

Stap 6: Analyseer!

Je hebt je content nu geplaatst, het is nu afwachten hoeveel bezoekers je krijgt. Je weet nooit of je de juiste content plaatst, zonder het te analyseren. Dit kun je doen door statistieken bij te houden in Google Ads. Als je meer inzicht hebt en weet welke content goed wordt bekeken, kun je uiteindelijk je volgende content erop aanpassen.

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)