Je wordt als bedrijf alleen serieus genomen als je passende content plaatst!

Ik kwam ooit een advertentie tegen van een bedrijf, en die had een afbeelding bij zijn advertentie waarmee hij iets anders uitstraalde dan hij bedoelde. Het was een afbeelding waarbij iemand een konijn knuffelde, daardoor werd naar mij de boodschap overgebracht dat ze iets met konijnen deden. Achteraf bleek dat het bedrijf helemaal niets met konijnen had, maar dat zij het gewoon lief vonden. Een tijd later kwam het bedrijf met een totaal andere campagne. Die campagne straalde een heel ander beeld uit. Even later kreeg ik te horen dat ze toch voor een nieuwe campagne hadden gekozen omdat de vorige niet bij hun paste. Daarmee wil ik dit artikel inleiden, en uitleggen dat het belangrijk is dat je content creëert die bij je bedrijf past.

Straal uit wat je uit wil stralen!

In het geval van het bedrijf met dat konijn pakte de campagne helemaal verkeerd uit. Ze dachten dat ze er een goede boodschap mee over konden brengen, uiteindelijk straalde ze helemaal niet uit, wat ze uit wilde stralen. Dit is ook altijd iets wat ik mijn eigen klanten mee geef, en zelf in mijn achterhoofd hou. “Straal uit wat je uit wil stralen”. Alleen op deze manier breng je de content serieus over.

Heb een duidelijke visie!

Het is belangrijk om een duidelijke visie te hebben. Alleen op deze manier weet je waar je voor staat. Vanuit die visie kun je content bedenken die bij je bedrijf past. Zo loop je niet het risico dat je content creëert die niet bij je bedrijf past.

Stel een duidelijk campagne doel!

Door voor jezelf als bedrijf een duidelijk campagne doel te stellen weet je wat je wilt uitstralen. Hierdoor loop je minder het risico dat je bijvoorbeeld: ” Een knuffelend konijn afbeeld, terwijl je eigenlijk liever iets stoers wilt uitstralen”. Door voor jezelf alles helder te hebben ontwikkel je content die het doel van je bedrijf vertegenwoordigd.

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)